کمردرد قسمت 1
فیزیوتراپی مرکزی سبلان
درمان ضایعات ارتوپدی - درمان درد های مفاصل - آسیب های ورزشی - سکته مغزی آدرس : تهران - خیابان سبلان شمالی بعد از پل امام علی (ع) نبش کوچه بی غم ساختمان پزشکان سینا طبقه ی اول
یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:, :: 22:48 :: نويسنده : فیزیوتراپیست امیر اسماعیل اخلاقی

آیا تاکنون کمردرد داشته اید آیا شدت آن به قدری بوده است که شما را مجبور به مراجعه به پزشک کرده باشد امروزه کمردرد بعنوان یک بیماری شایع در جامعه وقت و هزینه زیادی از فعالیتهای پزشکی را به خود اختصاص داده است و نه تنها از نظر پزشکی هزینه های زیادی را متوجه بیمار و سازمانهای بیمه گر میکند بلکه از نظر افت کارایی و عدم حضور پرسنل در محل کار رکورد بالایی را به خود اختصاص داده و از این رو  در عملکرد ادارات بخصوص دولتی اختلال ایجاد مینماید .

میگویند هر فرد حداقل یک بار در عمر خود دچار کمردرد میشود اما به نظر میرسد با وجود فشارهای فراوان موجود در جامعه بخصوص فشارهای اقتصادی که خود موجب بالا رفتن استرس و فشار روحی میگردد وهمچنین  تغییر در سبک زندگی و شیوه های  زندگی مدرن با فعالیت اندک بدنی و تغذیه نامناسب که خود چاقی و افزایش وزن را میسازد آمار کمردرد را بالا و بالا تر برده است.

مطلب قابل توجه اینست که رابطه بسیار زیادی میان کمردرد و استرس های عصبی وجود دارد بطوریکه این واقعیت در گفتار و حتی رفتار انسانها بروز و ظهور داشته است مانند اینکه در مصیبت های بزرگ میگو یند (کمرم شکست)و یا در درد و گرفتاری دست برکمر میگذارند . بله این واقعیت دارد که مشکلات و تنشهای عصبی و فشارهای روحی یکی از عوامل کمردرد میباشد .

و درست برعکس ا ستراحت – آرامش خیال – کاهش فشار عصبی –ریلاکسیشن  میتواند در بهبود بسیاری از دردهاو ناراحتی ها و خصوصا کمردرد موثر باشد . پس اولین گام در بهبودی ایجاد محیط آرام و رسیدن به آرامش است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 19052
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1